جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ اسفند ۱۱, جمعه

آثار باستانی چوپانان در آستانه تخریب

آثار باستانی چوپانان در آستانه تخریب
برجکهای بادشکن چوپانان
ازقدیمی ترین آثار بجا مانده از بدو تاریخ چوپانان برجکهای بادشکن هستند که هنوز پابرجا
وتاریخ بیش از یک قرن چوپانان را یدک میکشند ودر ابتدای ورودی به روستا چشم هربیننده تازه وارد رابه خود خیره میسازند.این موضوع برای من وشمای چوپانانی بدلیل اینکه در این منظره اشباع شده ایم وکرارا دیده ایم شاید جلب توجه نکند اما برای مسافران راهی بسیار جالب توجه است بخصوص با منظره کوه انبار وامامزاده که در پشت آن قرار گرفته و نوع وخاک وسنگ ان سرخ است زمین وابادی ابیانه در کاشان که قدمت چند هزار ساله را داردرا تداعی می کند.این را از مسافران تازه وارد شنیده ام که گفتند وازگردشگرانی همچون مدرسان معماری در تهران که چندی پیش  مخصوصا از تهران برای دیدن چوپانان امده بودند شنیده ام.
به هر صورت این بناهای تنها مانده از دوران این دیار به فراموشی سپرده شدند و درآستانه تخریب قرار گرفتند بطوریکه از کمرگاه انان بر اثر فرسایش باریکتر شده و شاید اگر به انها رسیدگی نشود یکی دو سالی بیشتر دوام نیاورند.
قابل توجه مسئولین ودست اندر کاران :بویژه اعضاء شورای چوپانان ،دهداری چوپانان
فراموش نکنید شما منتخب مردم هستید ومردم به شما رای داده اند که در موارد این چنینی بی تفاوت نباشید وبرای ابادانی روستا کار وتلاش کنید نه اینکه فقط بظاهر عضو شورا باشید!!
هر گونه تخریب اثار وبقایای تاریخی چوپانان وعدم رسیدگی به ان را مردم از چشم شورا ودهداری میبینند.وبی تفاوتی وبی توجهی ظلم بزرگی به حق ایندگان این دیار میشود که یک مصیبت است وغیر قابل جبران!!
بامید اینکه بهر شکلی به گوش مسئولین مربوطه ،فرمانداری نایین، بخشداری انارک ،سازمان گردشگری برسد وکمی به خود بیایند.

سینا صمیمی
منبع: دهستان چوپانان
90/01/15

هیچ نظری موجود نیست: