جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ اسفند ۱۱, جمعه

معدن سرب نخلک

امروز دوشنبه در صدا وسیمای اصفهان دربرنامه سفرنامه به
معرفی معدن سرب نخلک پرداخت وجناب آقای ابراهیمی انارکی تاریخچه معدن 2000 ساله رابیان فرمودند که جادارد ازایشان که مایه افتخار ماست کمال تشکر رابنماییم.


اما
 دربیانات ایشان هیچ اشاره ای به زحمتکشانی که در این معدن سلامتی خودشان رااز دست دادند نشد وپدران ماکه جان خویش را مفت ومجانی در این راه دادند،واقعا که آنموقع بسیار مظلوم افتادند ومظلومانه از دنیا رفتند تا دیگرانی که هنوز راست راست راه میروند فیضش را ببرند.
از جناب آقای ابراهیمی عزیز انتظار بیشتر میرفت چون خود از خاک پاک این دیار هستند واز فرصت پیش آمده باید استفاده میکردندو نامی از ان زحمتکشان بی ادعا میبردند.
درود بیکران به تمامی پدران ومادرانی که در معدن سرب نخلک براثر بیماری ریه وسل و...جان عزیز خویش را درکف نهادند ومظلومانه فرزندان خویش را تنها گذاشتند ودر جوانی از دنیا رفتند.
تمام کارگران زحمتکش وفداکار چوپانان را میگویم که در هفته یکبار آنهم در عقب کمپرسی انها را برای دیدن خانواده به چوپانان میاوردند.
واقعا هرچه در مورد مظلومیت ایشان بگوییم باز هم کم گفتیم وباز هم مورد بی مهری وکم لطفی قرارگرفتند این خفتگان در خاک.!! .
درود برکلیه کارگران معدن نخلک،چوپانان،انارک، خوروبیابانک ،کارگران ایراج واردیب و مهریجان ومناطق دیگری که در نخلک کار میکردند وکار میکنند واکثر انان در قید حیات نیستند.
امید است دران دنیا ی بی طبقه توحیدی  سربلند وراضی باشند.
غلامعلی صمیمی
منبع: دهستان چوپانان
90/03/31

هیچ نظری موجود نیست: