جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ اسفند ۱۱, جمعه

معرفی سایت شجره‌نامه ما و راهنمای عضویت و استفاده از آن

معرفی سایت شجره‌نامه ما و راهنمای عضویت و استفاده از آن
وبلاگ ذبیح 



سایت شجره‌نامه ما خانه بزرگ ماست با تعداد 15000 نام در حال حاضر
البته خواهید دید که اطلاعات شجره نامه مخصوصا بعضی فامیل‌ها بسیار ناقص است اما بپذیرید که گردآوری این همه اطلاعات چقدر وقت و حوصله و دلسوزی می‌خواهد امیدوارم در رفع نواقص و تکمیل آن ما را یاری دهید که یک دست صدا ندارد اگر مشاهده می‌کنید که بعضی فامیل‌ها کامل‌تر است دلیلش این است که یک دلسوز در آن فامیل همکاری کرده است بنیان این کار را شیخ حسن دیمه کاری گذاشته که الان حدود 45 سال است به رحمت خدا رفته و ما تنها توانستم آن را حفظ کرده و کامل کنیم به یاری چوپانانی‌ها و خوشبختانه انارک و چوپانان و تمام بیابانک را پوشانده است اما بیشترین حجم به چوپانانی‌ها تعلق دارد در حدود نیمی از شجره نامه.
- برای استفاده از سایت شجره‌نامه ما باید عضو سایت باشید این سایت امکانات بسیاری دارد که فضای آن نیز رایگان نیست حالا بماند که به چه طریق و از کدام محل مخارج ماهانه حدود 20 دلار آن تهیه شده است (فضای رایگان سایت تنها برای 250 نام در شجره است) اما فضای خریداری شده ما نامحدود است چه برای وارد کردن نام افراد و چه برای آپلود عکس‌ها و اسناد. سایت علاوه بر داشتن شجره‌نامه دقیقا مثل یک فیس بوک خانوادگی عمل می‌کند رویدادهای تولد و ازدواج و فوت را به اطلاع اعضا رسانده تا برای تبریک و تسلیت اقدام کنند .
-هر کس یک نمایه دارد که خود می‌تواند تنظیم کند که چه اطلاعاتی را دیگران ببینند یا نبینند حتی می‌شود ایمیل خود را پنهان کرد برای پیام‌ها و یادداشت‌های برای یکدیگر دقیقا مثل سایت‌های اجتماعی کارآیی دارد با این تفاوت که عضویت در آن نامحدود نیست تنها کسانی عضو می‌شوند که نامشان در شجره وجود دارد یا به تایید مدیریت سایت برسند.
-میهمانان می‌توانند وارد سایت شوند اما به شجره‌نامه و اطلاعات افراد دسترسی ندارند تنها فضای عمومی سایت را می‌بینند و فامیل‌ها به صورت (خصوصی) نشان داده می‌شوند و این تنها برای امکان ورود برای درخواست عضویت است.
-در قسمت عکس‌ها و آلبوم‌ها امکانات بسیار زیبایی دارد انواع بازی‌ها با کارت‌های عکس‌ها و نام‌های فامیلی و همچنین نرم‌افزار مقایسه چهره شما با چهره‌های نامی جهان و درصد شباهت و همین درصد شباهت شما به پدر و مادرتان.
-تقویم رویدادها که علاوه بر یادآوری رویدادهای تولد و ازدواج و فوت در فامیل می‌توانید رویدادهایی را اضافه کنید تا به موقع سایت آن را به شما یادآور شود علاوه بر آن نشان دادن خط زمان زندگی افراد.
-نشان دادن نسبت‌های خویشاوندی تا هشت پشت از هر طرف و تهیه تقویم فامیلی همراه با آلبوم عکس فامیل درجه یک که به صورت فایل تحویل داده و به صورت مجلد زیبا هم دیگر رایگان نیست می‌توانید به سایتmyheritage  سفارش دهید و با پرداخت وجه آن دریافت کنید اما دریافت فایل آن رایگان است.
-دریافت اطلاعات DNA در صورتی که امکان وارد کردن آن به سایت باشد (این قسمت در حال حاضر برای ما خواب و خیال است.
-دریافت رایگان نرم‌افزارهای فایل جدکام شجره‌نامه و همچنین صدور فایل جدکام شجره از همین شجره موجود همچنین دریافت رایگان نرم‌افزار موبایل برای سیستم‌های اندروید و اپل.
-و امکانات دیگری که هنوز ما هم به آن پی نبرده‌ایم امیدوارم از امکانات و اطلاعات سایت لذت ببرید و استفاده کنید
کار با آن قدری حوصله می‌خواهد تا راه بیفتید :
1-  ابتدا برای دیدن شجره نامه باید فلش پلیر در سیستم خود داشته باشید.
2- اگر شجره نامه باز نشد سایت پیام نصب فلش پلیر می‌دهد که همانجا می‌توانید از اینترنت گرفته و نصب کنید.
3- اگر شجره باز شد برای دیدن فضای کامل بهتر است به نمای مدرن که در پایین صفحه گزینش می‌شود بروید.
4- برای دیدن سرشاخه‌ها (نیاکان) و زیرمجموعه‌ها (نوادگان روی دو مستطیل کوچک پرچم مانند بالای مستطیل نام شخص کلیک کنید.
5- قسمت‌های نمایه افراد و افزودن عکس در قسمت چپ صفحه قرار دارد برای افزودن اطلاعات تاریخ تولدها و تاریخ ازدواج و وفات و آپلود عکس افراد یا هر عکس دیگری به قسمت نمایه بروید
بقیه را هم خودتان فضولی کنید و به همه سوراخ سمبه‌های سایت سر بزنید تا وارد شوید.
ابتدا به نشانی: ourgens.myheritage.ir   رفته در بالای صفحه اصلی سایت سمت راست درخواست عضویت کنید برای درخواست عضویت تنها نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد و ایمیل می‌خواهد که نام را بهتر است به فارسی بنویسید چون شجره‌نامه به فارسی است تا نامتان به راحتی به شجره‌نامه پیوند بخورد یک پرسش هم دارد که هدفتان از پیوستن به سایت چیست که نیازی به پاسخ آن نیست یا بنویسید استفاده از شجره‌نامه.
پس از آن که درخواست عضویت شما توسط مدیران تایید شد دیگر برای ورود به سایت نیاز نیست به آن نشانی کامل بروید (گرچه اگر بروید از آن طریق هم می‌شود) اما برای سهولت کار به راحتی مثل ورود به فیس بوک یا سایت‌های دیگر اجتماعی کافیست به نشانیmyheritage.ir بروید و مثل اکثر سایت‌هایی که عضو هستید با وارد کردن ایمیل و پسورد وارد شوید.
به خانه بزرگ خودتان بیایید، در آبادانی آن بکوشید و از همراهی با دوستان و آشنایان و خویشاوندان خود لذت ببرید.
سینا صمیمی
منبع: دهستان چوپانان
91/04/26

هیچ نظری موجود نیست: