جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ اسفند ۱۱, جمعه

ای کاش...


ای کاش...

زمانی برج های قلعه چوپانان که بافت قدیم را در محاصره خود داشت
در اطراف چوپانان قدیم سربه اسمان ساییده بودند که در نوع خودشان منحصر به فرد بودند این برج ها دارای سه طبقه مجزا بودند که در هر طبقه تیرکش هایی داشت که دید محدوده ی خودرا تا مسافت ها وتا پای برج راکنترل میکرد اما سالها پیش این برجها بدون توجه به قدمت انها به دسته عده ای نا اگاهانه خراب شدند.
ای کاش هم اکنون این برجها بودند وقدمت نزدیک به یک قرن ونیم چوپانان را به رخ روستا های اطراف میکشیدند.
ای کاش بادگیرهای قدیمی که زمانی جای کولر های ابی وگازی کنونی را داشتند خراب نمی کردند ومی گذاشتند تا شاید روزی همین اماکن از طرف سازمان حفظ میراث فرهنگی تحت پوشش گرفته میشد وجذب گردشگر میکرد وبودجه ای را به این روستا اختصاص میداد.
ابتدای ورودی روستا در کنار دیوار های باغستان هابرجک هایی دیده میشود معروف به (باد شکن)و یا (ریگ برگردان) که  کار این برجک ها جلوگیری از پیشروی ماسه های بادی بود که قدمت انها همان قدمت برج های فرو ریخته است ویاد قلعه ی قدیم چوپانان که بر اثرسیل ویران گردید رادر ذهن هر بیننده ای تداعی میکند هنوز پا برجا میباشد.
ای کاش مختصر بودجه ای را در جهت ترمیم وباسازی انها اختصاص میدادند تا نمای شهر مجذوب تر میشد تا شاید سازمان میراث فرهنگی وگردشگری بذل توجه ای به ان می نمودند مثل:گرمه،جندق،انارک و... که میراث گذشتگان را ترمیم وحفظ کرده اند.
ای کاش نمای کوچه ها وخیابان های بافت قدیم هم باز سازی میشد و در پایان ای کاش به جای حصارکشی در ودیوارباشگاه ورزشی ابتدا ساختمان ان را می ساختیم تا منتظر بودجه بعدی که خدا میداند کی باشد نباشیم.و جوانان هم بلا تکلیف نبودند.
ای کاش.....ای کاش.....ای کاش

هیچ نظری موجود نیست: